Over ons

Wij zijn CityGIS, vanuit onze vestiging in Den Haag dienen wij de Openbare Orde en Veiligheid in Nederland en België. Onze missie is het leveren van de beste geografische coördinatie & informatie oplossingen aan de markt waar elke seconde telt.

CityGIS ontwikkelt, implementeert en onderhoudt een breed scala aan IT-oplossingen voor de Openbare Orde en Veiligheid (OOV). Brandweer, ambulance, politie en andere veiligheidsdiensten maken veelvuldig gebruik van door CityGIS ontwikkelde systemen. Tijdens rampenbestrijding, grootschalig optreden, interregionale en internationale samenwerking zijn onze systemen van essentieel belang in het tonen en delen van de juiste informatie op het juiste moment.

CityGIS is zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid en we zien het als vanzelfsprekend dat dagelijks alles op alles wordt gezet om onze klanten te garanderen van een complementaire oplossing die altijd beschikbaar is. Dit komt terug in alles wat wij doen. Van innovatie tot onderhoud. Een open en integere manier van zaken doen is om dezelfde reden een speerpunt voor onze onderneming.

“Mission critical”, “Multidisciplinair”, “Net centrisch” of desgewenst een “Gedeeld operationeel beeld” zijn voor CityGIS al jaren dagelijkse kost. Kortom, úw waarborg voor uitmuntende resultaten, meer veiligheid, hoge productiviteit, maximale informatiebeschikbaarheid en lage bedrijfs- c.q. operationele kosten.

Wie kiest voor CityGIS weet zich gesteund door het persoonlijk en deskundig advies van onze afdelingen: Cartografie, Service Desk, R&D en Pre- en aftersales. Advies per telefoon, e-mail, remote-login of desgewenst bij u ter plaatse. Daarnaast heeft CityGIS een projectafdeling met een ruime ervaring in het ontwikkelen van klant- en toepassing specifieke software. Kiezen voor CityGIS, betekent bewust bijdragen aan meer veiligheid, voor zowel het publiek als ook uw personeel.

Geschiedenis

CityGIS benut haar 30 jaar aan kennis en ervaring en bouwt deze voortdurend uit, om ook in de toekomst de ambities van haar klanten waar te kunnen maken. Daartoe is CityGIS relatie gedreven en beschikt zij over een solide financiële basis om deze ambities waar te maken. CityGIS bestaat momenteel uit ca. 50 gespecialiseerde werknemers. CityGIS is actief met GIS (Geografische Informatiesystemen) vanaf 1993. De eerste 112 meldkamer met CityGIS software werd in 1998 operationeel in Apeldoorn, meteen een GMK (Gemeenschappelijke Meldkamer van politie brandweer en ambulance). Inmiddels zijn circa 85% van de Benelux meldkamers voor noodhulp uitgerust met een CityGIS systeem en zijn er meer dan 5500 MDT’s (Mobiele Data Terminals) operationeel. Dagelijks worden er ongeveer 20 miljoen berichten en live posities verwerkt door de CityGIS systemen.